Snel afvallen tot wel 4 kilo in een week

door maar 2 voedings soorten te elimineren en wat meer bewegen.

Wil jij dit nu eindelijk ook wel eens bereiken?

  • 3 kg per week afvallen en dit er ook af houden?
  • Meer energie en mooiere huid krijgen door iets anders te eten?
  • Meer zelfverzekerd zijn?
  • Gezonder worden? ( waardoor je minder vaak ziek wordt en veel minder kwaaltjes zal hebben).

Dan ben je hier op het juiste adres. Ik heb voor jou een drie stappen plan gemaakt om dit te bereiken. Eigenlijk zijn het er maar twee die echt het grote verschil gaan maken de derde is een optie om nog sneller af te vallen en fitter te worden.

Stap 1.

Stop met het eten van suikers en zetmeel

Het stoppen met het eten van suikers en zetmeel (koolhydraten) is zeker het belangrijkste. Omdat dit de voedingsmiddelen zijn waardoor je suikerspiegel omhoog gaat. Om dit te verwerken maakt het lichaam insuline aan omdat insuline een vet opslag hormoon is gaat je lichaam in een vet opslag stand staan.

Het is dus beter om suikers en zetmeel zoveel mogelijk te vermijden. Zo zou een lichaam niet in een te vet opslag stand gaan staan. Als u daarnaast minder calorieën eet dan hij verbrand zal je snel afvallen. Dit kun je doen zonder hongergevoel hier kom ik later op terug.

Ook is het voordeel dat de nieren het overtollige natrium en water uit je lichaam haalt. Het is niet ongewoon om 2 tot 4 kg in de eerste week te verliezen zowel vet en water. Dit is de grafiek van een vergelijkende studie van de koolhydraten arm dieet en vetarm van vrouwen die veel overgewicht hebben.
Schema

De mensen die het koolhydraten arm dieet doen eten tot ze een vol gevoel hebben, en over de gehele dag hebben zij geen honger gevoel. Terwijl als je een dieet doet dat calorie arm (een crash dieet) is of vetarm is in het meeste geval dat je de hele dag door trek hebt.

Stap 2.

Eet vooral groenten, eiwitten en goede vetten

Als je van elke maaltijd een langdurig vol gevoel wil hebben zul je gerechten kunnen eten waar veel eiwitten in zitten. Het overgrote deel van je voeding moeten groenten zijn weinig koolhydraten bevatten dus geen aardappelen.

Aantal dagelijkse aanbevolen gram koolhydraten is 20 tot 50 gram per dag. Dus deze voedingsmiddelen zorgen ervoor dat je lichaam in een vet verbranding’s stand gaat staan.

Dit zijn groenten met weinig koolhydraten.

  • Avocado
  • asperges
  • bloemkool
  • broccoli
  • boerenkool
  • spinazie
  • spruitjes
  • snijbiet
  • sla
  • komkommer
  • selderij
  • verschillende soorten kool

Wees niet te bang om je bord vol te scheppen met groenten die koolhydraten arm zijn je zou namelijk de maximale 50 g per dag niet snel overschrijden. Zoals je weet is het natuurlijk heel gezond om veel groenten te eten.

Een dieet gebaseerd op groenten vlees, vis, noten en gezonde vetten, bevat alle benodigdheden die je lichaam nodig heeft zoals vitaminen, mineralen en vezels. Je lichaam heeft geen behoefte aan zetmeel zoals granen die we in Nederland heel veel gegeten worden.

Kun je dan lekker gerechten maken met deze producten? Dat antwoord is JA absoluut geen probleem in het begin zul je wel nieuwe recepten moeten gaan maken. Deze kun je vinden op een andere pagina van mijn site paleo recepten daar staan ook een link naar paleo recepten boeken. In die boeken kun je hele lekkere gerechten vinden die makkelijk en snel te berijden zijn, die helpen om je vet te verbranden.

Door eiwitten te eten krijg je voor een langere periode een vol gevoel. Dit komt doordat je lichaam het langzaam verteerd. Daardoor wil je lichaam geen nieuwe voedingsmiddelen hebben om die ook nog eens te moeten gaan verteren.

 

Dit zijn eiwitbronnen

  • Vlees: varkens, kip, lamsvlees, paart etc. en het liefst van gras gevoerde dieren
  • Eieren omega drie
  • Vis en schaaldieren: haring zalm forel gaan halen kreeften etc.

 

Veel mensen denken of dachten dat je van vet dik wordt dit is helemaal niet zo de onderstaande vetten kun je prima eten. Ons lichaam gebruikt deze vetten het eerste als het energie nodig heeft dus ze worden niet opgeslagen. Als je extra energie nodig hebt kun je onderstaande oliën en groenten eten. Vis olie helpt juist om vet te verbranden.

Dit zijn gezonde vetten

  • olijfolie niet warm gemaakt
  • kokosolie
  • lijnzaad olie
  • vis olie
  • avocado

Stap 3.

Beweeg meer en doe de goede sport

Vaak wordt gedacht als je gaat afvallen dat je cardio moet gaan doen zoals hardlopen of fietsen. Maar dit werkt het tegenovergesteld. Dit omdat als je lang loopt of fietst je het stress hormoon cortisol aanmaakt. Dit hormoon veroorzaakt dat je lichaam in een vet opslag stand gaat staan dit kun je dus beter niet doen als je wilt afvallen.

Wat is wel aan te raden om te doen, er zijn twee dingen die je kunt gaan doen. Ten eerste krachttraining zoals been- arm- rug- en buikspieroefeningen hierdoor zorg je dat je spieren groter worden en daardoor ook meer energie nodig hebben, hierdoor zal je al meer vet kunnen verliezen.

Als je krachttraining doet maak je ook het groei hormoon aan. Deze stof zorgt , je dat je lichaam in een vetverbranding’s stand gaat staan. Dit kun je ook bereiken door interval training te gaan doen bijvoorbeeld een minuut sprinten en daarna weer een paar minuten rustig lopen en dit herhaal je een aantal keer. Dit moet je ook niet te lang doen hooguit 20-25 minuten

Share This